بلاستوسیستی در حال تکوین

آخرین مطالب

که به دیدار تو شغل است و فراغ از دو جهانم

سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۵۶ ب.ظ

بعد از ۲۴ ساعت بی‌خوابی، دقایقی پیش کتاب رو تحویل دکتر ع. دادم... الان نماز ظهر رو خوندم، با یه چادر گل‌دار صورتی تو مسجد دانشگاه نشستم و مثل بچه‌ها ذوق زده‌ام از اینکه کلی تحویلم گرفت و قول داد تا یکشنبه کتاب رو بخونه و بهم پس بده...

مقاله‌ام رو هم پریروز سابمیت کردم و همین الان مجله کُد ارجاعش رو ایمیل کرد :)

حال روحیم؟ عاالی؛ هر چند دارم از بی‌خوابی تلف می‌شم :)) قرآن رو باید روزی ۱۵-۱۰ جزء بخونم تا بتونم تو ماه رمضون ختم کنم ولی!! پارسال به بهونه‌ی پایان‌نامه نخوندم، بَده امسالم نخونم...

- دلم می‌خواد الان از همین‌جا یه تاکسی سوار شم، بی‌بهونه برم پیش دکتر ز. و بهش بگم چقدر خوبه حالم. دلم میخواد مثِ بچه‌ای که با آب و تاب از اتفاقات مدرسه واسه باباش تعریف میکنه، براش بگم از ماجراهای امروز و از اینکه کل انقلاب رو زیر و رو کردم تا یه پوشه‌ی مناسب واسه کتابم پیدا کنم و آخرش درست رو به روی دانشکده پیدا کردم اون چیزی رو که تو ذهنم بود. آره دلم میخواد از همین چیزای پیش پا افتاده و بی‌اهمیت بگم براش و اونم مثل همیشه با اون لبخند دوست داشتنی‌اش نگام کنه و با دقت به خزعبلاتم گوش بده. دلم میخواد بگم از ذوقم و از اینکه دکتر ع. چقدر تحویلم گرفت و از کارم تعریف کرد. سری پیش انگار یادم رفته باشه در مقابل کی نشستم، داشتم با آب و تاب از دکتر ع. براش تعریف می‌کردم که یهو برگشت گفت "چه استاد بی‌خودیه!" :دی و الهی بگردم که حسادتش رو برانگیختم با حرفام :)

کتاب رو تحویل دادم و حالم خوبه و کاش می‌شد بگم براش از حال خوبم ...

 

- امسال قرآن رو سه روزه ختم کردم :)))


۹۷/۰۳/۲۹ موافقین ۱ مخالفین ۰
شهـــ ـــرزاد

نظرات  (۲)

ان شاء الله حالتان همیشه خوب و خوش باشد
بنده ترم دو ارشد را تمام کردم الان حدود 1 ماه و نیم هستش که طرح اولیه کارم را به استاد راهنما دادم تا بخواند هنوز پاسخ نداده تازه گفت عجله نکن اگر نتوانم تا شهریور پروپوزال را تایید کنم مشکل برام ایجاد می شود خدا استادتان را حفظ کند که اینقدر خوبه
مقاله هم سعی کردم بنویسم ولی نمی دانم برای مجله که فرستادم گفت ترویجیه و ردش کردند
در مورد انگلیسی هم بفرمایید که برای کار ترجمه حتما باید مسلط باشید یا اینکه بیشتر نیاز به تمرین ترجمه در زمینه تخصصی دارد؟
ممنون از شما
زیاد حرف زدم
پاسخ:
ممنون. راستش پایان‌نامه‌ی من به طرز احمقانه‌ای کش اومد. تو بلاگفا مدام می‌نوشتم از تمام گرفتاری‌هایی که داشتم؛ متاسفانه آرشیوم رو پاک کردم. کار من از آذر ۹۴ تا تیر ۹۶ طول کشید!!

اساتید معمولا سر خوندن کار خیلی اذیت می‌کنن، اما با استاد راهنما در افتادن به هیچ وجه صلاح نیست. کاملا کج دار و مریز باید باهاشون سر کنید تا این مرحله‌ی فرسایشی بدون اینکه لج کنن یا براتون دردسر ایجاد کنن تموم بشه. چه محدودیتی دارید؟ چرا مشکل پیش میاد؟

در مورد مقاله خیلی مهمه که استادتون تبحر داشته باشه. باید یا خیلی خوب کار کنین که زود اکسپت بشه یا اونقددددر مجلات مختلف بفرستین و از فیلتر داورای مختلف رد شه و بازبینی و اصلاح بشه که در آخر بتونین پذیرش نسخه‌ی اصلاح شده‌اش رو از یه ژورنال بگیرین

در مورد ترجمه، من از بچگی کلاس زبان رفتم و طی دوره‌ی کارشناسی و ارشدم رفرنس‌هایی که ترجمه‌اشون موجود نبود رو به زبان اصلی می‌خوندم. بنابراین تقریبا با اصطلاحات تخصصی آشنا بودم. قبلا چند بار برای اساتید و همکلاسی‌هام کار ترجمه انجام داده بودم و راضی بودن. استادم هم لطف کردن خوندن و یه جاهایی رو اصلاح کردن. البته اگر تهران باشین کلاس‌های فن ترجمه هم فراوونه
سلام مجدد ممنون از توجه شما
والله مدیر گروه گفته اگر تا آخر برج 6 طرح شما تصویب نشود ترم 3 و 4 برای دفاع نمی رسید. بعد مشکل اینه من باید برای دریافت نمره کامل یک مقاله هم بنویسم که بدون تایید استاد نمی توانم شروع کنم.
من دو تا مقاله همایشی دارم ولی همانطور که خودتان مستحضرید همایش ها مقالات را به راحتی می پذیرند و با مجله خیلی اختلاف سطح دارد
امیدوارم کار زودتر پیش بره
باز هم ممنون بابت راهنمایی

پاسخ:
من و هیچکدوم از هم‌دانشگاهی‌هام ۴ ترمه دفاع نکردیم!
مقاله‌ی کنگره برای نمره‌ی تز نه، ولی تو مصاحبه دکتری امتیاز داره. بازم پیگیر کنگره‌های مرتبط باشید

امیدوارم به بهترین نحو ممکن پیش بره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی